Commerciële vaardigheden voor de binnendienst (client relations)

Een goede commerciële binnendienst-medewerker is pro-actief en heeft een klant gerichte houding in de telefonische en schriftelijke communicatie met de klant. Daarnaast is het belangrijk dat men als een team samenwerkt met de buitendienst en andere afdelingen.

Tijdens deze training komen de essentiële vaardigheden aan de orde om een uitstekende commerciële binnendienst medewerker te worden.

Omschrijving
Medewerkers die dagelijks contact hebben met klanten spelen een centrale rol in de organisatie. In deze training wordt uitgebreid stil gestaan bij de relatie ‘klant-leverancier' en hoe deze uit te bouwen tot echt partnership. Geoefend wordt hoe tijdens ieder contact de verkoopkansen en de mogelijkheden voor versterking van de klantentrouw benut worden. Commerciële gesprekstechnieken, klantgerichtheid, klachtenafhandeling en samenwerking staan centraal.

Doelgroep:
Commerciële binnendienst medewerkers die actief hun produkt/dienst aan (potentiële) relaties aanbieden.

Trainingonderwerpen
- Rol binnen de verkooporganisatie
- Luister- en vraagtechnieken
- Helder en beeldend informatie geven
- Structuur van een commercieel telefoon gesprek
- Leiding houden in een telefonisch verkoop gesprek
- Herkennen van koopsignalen
- Afsluiten en maken van bezoekafspraken voor de account managers
- Verschillende klantentypes
- Advies- en initiatief functie van de commerciele medewerker
- Verkoopargumenten
- Omgaan met bezwaren
- Lastige gesprekken
- Interne klantgerichtheid vs externe klantgerichtheid
- Follow up

Trainingsduur
Deze volledige training duurt 2 dagen.

In overleg kunnen wij ook maatwerkprogramma's van een dag of voor een workshop maken.

U bevindt zich hier: Home / Trainingsaanbod / Communicatie & Verkoop / Verkoop trainingen / Binnendienst

Contact

Charlotte van Pallandtlaan 8
7424 NP Deventer
Telefoon: 0570 - 51 03 73
Fax: 0570 - 51 03 74
Mobiel: 06 - 22957341